Tuesday, October 8, 2013

Sweet N3 (^_^)


Selamat malam semua.. 

Lamanya tangan ni tak menaip n3 kat blog..tetibe rasa baru belajar buat blog pulak.. tulis delete tulis delete hihihi.. Bukan merajuk..bukan membawa diri tapi sibuk dengan aktiviti harian yang sangat menyeronokkan. Rasanya ramai dah mengetahui yang aku dah bergelar mama..dan ada juga yang rasa terkejut...diam2 jer bila dia pregnant, low profile tup2 keluar baby.. Ramai yang PM fb aku menanyakan itu ini dan pelbagai soalan, apa yang mampu aku jawab semuanya sudah suratan dari Ilahi. Inilah perjalanan hidup manusia kita hanya merancang namun dia lebih mengetahui apa yang terbaik dan ia datang tepat pada masa dan waktu yang kita perlukan.

Pada mulanya bukan niat untuk merahsiakan dan tidak terdetik pun dihati untuk dibanggakan. Aku sentiasa beringat dan menjaga sensitiviti orang lain agar aku tidak mengguris hati sahabat2ku yang sedang berTTC. Kerana aku pernah melaluinya dan hingga kini aku masih lagi berTTC. Jangan dipersoalkan dari mana datang rezeki itu..semuanya adalah amanah dari ALLAH. Ianya hanyalah pinjaman untuk aku agar sentiasa lebih dekat kepadaNYA.

Aku tidak mahu kehadirannya membuatkan aku lupa dan terlena sehingga mengabaikan perasaan sahabat2ku..maaf andai aku tidak sengaja.. dan kerana terlalu gembira aku bercerita dengan penuh bangga akan kehadirannya. Insyaallah aku akan sentiasa menjaga perilaku dan kata2ku agar tidak mengguris hati sahabat2ku. Namun kehadirannya sangat bermakna dalam hidup kami sekeluarga. Subhanaallah amanahmu sangat sempurna.. Tidak terucap dengan kata2. Ia bagaikan malaikat kecil yang hadir membawa kekuatan, sinar dan penyeri dalam hidup aku. Amanahmu akan aku junjung sehingga kesyurgamu.

Dah lama tak menulis..banyak cerita tentang perjalanan hidupku yang penuh dengan emosi, suka dan duka yang tak sempat nak dikongsikan bersama. 

3 comments:

Anonymous said...

assalam..alhamdulillah,congrates sis!! andd sy nk tanya..berapa lama sis guna susu al-khishbun tu ye..doakan saya juga dapat zuriat :)

Anonymous said...

Salam, sis pregnant ms buat rawatan dengan dr ishaireen kt hospital putra ke?

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)