Monday, June 3, 2013

Mutiara Kata::Motivasi Diri


Cuaca petang ini mendung semendung hati ini.. Aku hanya insan biasa yang tidak mampu menghalang kesedihan yang mengundang dan air mata mengalir tanpa aku pinta kehadirannya. Terima kasih Ya Allah memberi kekuatan dan ketabahan pada diri ini untuk meneruskan kehidupan dalam mencari keberkatan dan keredaanmu. 

Beberapa mutiara kata yang aku copy dari google untuk dikongsikan dengan sahabat-sahabat semua, In Sya Allah sedikit sebanyak memberi motivasi pada diri kita (^_^).









Aku masih lagi terus menunggu sesuatu yang pasti akan KAU berikan. Sekiranya tidak, redhakanlah hatiku , berikanlah kebahagian dan tabahkan hatiku untuk meneruskan kehidupanMU yang sementara ini. Amin.

2 comments:

Ez@ti said...

sedih aku baca ayat2 motivasi tu.. kena dgn diri aku jugak skrg ni.. stiap manusia ada dugaan masing2.. semoga aku redha dan kau jugak redha..

RosDiana said...

Amin..tabahkan kan diri!! InsyaAllah semuanya pasti Akan Berakhir dgn baik..

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)