Wednesday, June 26, 2013

KPSL N27::Hari ke 2 exam, hari ini adalah lebih baik daripada semalam




Minggu peperiksaan untuk mereka yang sedang mengambil KPSL N27. Semalam dah start paper pertama. Buat kali pertamanya aku mohon exam KPSL..tahun lepas memang sengaja tak nak mohon dengan alasan tidak bersedia dari segi mental dan fizikal. Tahun ni ajakkan kawan-kawan aku pun mohonlah sekali. Memang tak ada preparation langsung..berlagak mungkin sebab pikir open book, belek2 jer buku yang tebal tu dan semalam terus pergi ambik exam. Bukak jer soalan terus kepala rasa nak pitam..cari-cari jawapan tak jumpa..soalan apakah sampai begini!! tak sangka ada jugak soalan exam yang begitu susah macam ni!!!

Mungkin susah bagi aku dan senang bagi mereka yang dah buat persediaan..balik jer dari exam semalam tak boleh tido kena MIGRAIN yang teruk!!huhhhh dah lama tak rasa macam ni kepala rasa nak pecah..terus mintak en somi bawak pergi saloon cuci rambut. Lega cikit lepas amoi tu urut2 tengkuk, belakang badan dan ketuk2 kepala aku ni.. tak pasal2 cuci rambut jer RM19.00 kenapalah mahal sangat pulak huhu!!

Hari nie lebih tenang sedikit daripada semalam..mungkin first day terkejut agaknya..esok paper last, malam ni kena selak2 la cikit buku maklum ler paper LAW!! wish me luck!!!


No comments:

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)