Tuesday, September 11, 2012

Selamat Hari Lahir Buat Suamiku "27 Tahun"


Doa manja untuk abang,

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Dan Penyayang..

YaAllah, engkau murahkanlah dan berkatilah rezeki kepada suamiku,
YaAllah, engkau berikanlah suamiku dengan kesihatan yang baik,
YaAllah, engkau panjangkanlah usia agar suamiku lebih lama mentaatimu,
YaAllah, engkau ringankanlah segala ujian terhadap suamiku,
YaAllah, jangan engkau sia-siakan segala usahanya,
YaAllah, engkau tambahkanlah amalan suamiku saat bertambah usianya,
YaAllah, engkau kuatkan imannnya dan beri kenikmatan kepada ibadahnya,
YaAllah, engkau muliakanlah dan sayangi dia dengan bahagiakan keluarganya,
YaAllah, engkau berikanlah kekuatan ketabahan dan kesabaran yang kuat kepadanya,
YaAllah, semoga suamiku menjadi temanku di akhirat yang kekal abadi.

aminyarabalallamin..

Renungan untuk kita bersama,


Suamiku,

Kadang-kadang kita terlepas pandang bahawa nikmat dan rezeki yang telah Tuhan kurniakan datang dalam pelbagai bentuk. Bukan hanya rezeki pada anak sahaja. Tetapi rezeki pada harta benda, rezeki pada kewangan, rezeki pada kerjaya, rezeki pada keselamatan, rezeki pada kesihatan dan rezeki pada kebahagian. Sehingga hari ini kita hidup dengan bahagia, sempurna dan selesa, tapi tuhan uji kita tanpa kehadiran cahaya mata..ianya satu ujian yang sangat berat untuk kita, tapi siapa kita untuk menolak segala ujian itu. Semuanya telah diatur dan disusun dengan baik oleh NYA. Dugaan yang kita terima adalah sedikit jika dibandingkan ada lagi insan diluar sana yang lebih hebat dugaan dan durinya. 




“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)