Thursday, April 12, 2012

Wow!! Suamiku Berimej Baru

Dah plan nak holiday hujung bulan 4 nie.. lain plak jadinya bila en suami dah berkenan pada sesuatu yang baru..kumpul duit baliklah nampaknya (~_~)


Kotak dan isi kamu yang cantik, buat suami terpikat dan jatuh hati terus membelimu. 


Yang lama dah nampak kusam dan old fashion..lagipun kerana warnamu putih dan susah untuk dijaga kata en suami.


Lalu jatuh hati pada yang baru dan nampak lebih segar dengan design yang simple beserta dengan lens yang gelap.


Adakah sesuai dengan imej baru en suami??
Adakah akan nampak en suami lebih tua??
Adakah akan nampak en suami lebih handsome??
Adakah akan nampak en suami lebih berkerjaya??
Jom kita tengok
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v


kacaknya heeiiiiiiiii Asraff Muslim lah!!!
Bukan suami saya .. belum ada lagi gambar imej baru en suami (^_^) 

Kalau ke Melaka Jangan Lupa Singgah ke Gerai "35"

Location  : G-22, Jalan PM 5, Mahkota, 75000 Melaka (Bersebelahan dengan Mahkota Parade Melaka)                                                              
Open        : 12.00pm - 5.00pm
Close       : on Friday

Nak cerita ada tempat makan yang best sangat kat Melaka. Pada sesiapa yang tekaknya memang selera kampung macam aku bolehlah singgah ke gerai 35 yang terletak betul-betul di Bandar Melaka. Walaupun aku orang Melaka tapi jarang singgah untuk makan kat sini. Sekali sekala kalau dah terasa sangat nak makan baru datang. Memang berbaloi datang sini makan dengan keluarga harganya berpatutan dengan rasa yang dihidangkan. Memang tak rugipun kawan-kawan..


Semalam en suami bawak aku pergi makan kat sini..tu pun disebabkan dari malam sampai ke tengahari semalam aku tak makan sebab boikot.. diri sendiri yang merana huhhhh!! So apalagi sampai je terus aku order makanan peberet aku yang aku rasa dah 2 bulan lepas aku mintak tolong bawak tapi tak bawak2. Dah macam ibu mengandung ngidam itu ngidam ini ngehngeh.



Ikan jenak masak asam pedas...sedap woooo.. asam pedas melaka yang original, susah nak dapat kat tempat lain.




Ini yang paling peberet aku..nampak simple jer petai + ikan bilis goreng + bawang besar + cili hidup..dah berkali-kali aku try masak kat rumah tak sama rasanya.. pembuka selera!!!




Sambal belacan nie memang terbaik dari Melaka



Malas aku nak snap satu-satu. Asal snap satu lauk jer orang duk pusing pandang aku.. segan kak jah hehehe ambik sekali semua kan senang..ada ulam, sayur campur, ayam goreng untuk en suami (tak sah kalau tak ada) dan ikan masin.




Korang tak payahlah sibuk-sibuk nak order air buah kat gerai nie, sebab hampir semua akan order air sirap bodoh nie memang itulah stylenya.. aku pun pelik naper air sirap kat gerai nie sangat sedap. Selalu kalau kat rumah tak pandang pun.


Harga untuk makan tengahari semalam : RM25.00 (2 orang punya makan) sedap sampai kenyang hingga kemalam (^_^)
“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)