Saturday, December 15, 2012

Rumah::Under Construction


Pagi yang nyaman, mood yang baik aku dah mengadap blog. Asik bersedih jerkan hari ni nak bergumbira lalalalalalalala... Semalam lunch hour sempat aku pergi singgah tengok our future. Padahal pergi dan balik kerja hari-hari lalu tapi tak berkesempatan nak tengok. Semalam pergi tak sangka dah nak siap hampir 70%. Kecik jer rumah kami 22(lebar)x80(panjang)..syukur alhamdullilah dengan rezeki yang ada.


 Our future sebelah kanan rumah no 5. Tanah pun belum habis tambak lagi. 


Warna merah dan kelabu nampak moden. Bumbung untuk letak kereta penuh dan boleh masuk untuk 2 buah kereta jadi tak perlu renovate lagi.


Offismate yang eskot aku. En suami sibuk jadi aku ambil gambar updated untuk dia =)


Sebelum beli dulu pemilihan lokasi en suami yang pilih..tapi pemilihan design rumah aku yang tentukan. Semuanya hanya kebetulan design dan lokasi sangat memenuhi citarasa kami berdua. Aku memang tak suka rumah sliding door alasan bodohnya banyak guna kain untuk buat langsir dan susah nak bersihkan glass door. Aku suka pintu kayu macam nie simple.


Sebelah kanan bilik utama. Satu perkara yang aku memang tak berkenan langsung sebab pagar tepi tidak dibuat tembok hanya pasang pagar hijau. Bahagian sini memang fail. So nak kena keluar duit buat pagar tembok pulak. Aku dah siap sound big bos pemaju  suruh naikkan semua rumah tembok. Kedekut betul, padahal pemaju dah untung 100%.


Ruang tamu dari pintu masuk


Bilik utama sebelah ruang tamu


Bahagian ruang tamu dari dalam


Bilik utama dan bilik air (tak ada gambar)


 Dari kanan bilik tidur  ke 3, 2 dan 4. Bilik 4 ni sangat kecil mungkin sesuai buat bilik solat atau bilik utiliti ataupun stor. En suami pulak berangan nak buat SOHO (small office home office).


 Bilik air di bahagian dapur


Ruang Dapur 


Belakang rumah ada lebih kurang 5 kaki lebarnya. Ini pun satu kriteria yang aku nak. Alasannya aku tak suka jemur baju dihadapan rumah. Jadi kalau ada rezeki mungkin kena renovate sikit untuk buat dapur basah dan ampaian baju.

Rumah kami dijangka siap sepenuhnya dengan CF sebelum hujung tahun 2013. InsyaAllah..

No comments:

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)