Wednesday, September 26, 2012

JANGAN Jawab BELUM ADA REZEKI


Kakak aku yang tingggal di Puchong Selangor call, 

Kakak : Assalammualaikum
Aku : Waalaikumsalam
Kakak : Buat apa baru lepas mandi ker? (call aku tak jawab jadi dia call tanya laki aku)
Aku : A'ah baru lepas mandi
Kakak : Sehat, dah pregnant belum?
Aku : Belum lagi (nada sedih)..kalau dah mesti awal-awal bagi tahu kau
Kakak : Takper usaha berterusan jangan benti dan lagi satu akak nak pesan kawan paklang (abg ipar) doc perubatan secara islam ada bagi tahu, kalau sesiapa tanya dah ada isi? dah pregnant? ni bila lagi nak bertiga? dah ada lum? JANGAN jawab BELUM ADA REZEKI!!!
Aku : Diam seribu bahasa mendengar ayat seterusnya....
Kakak : Sebab kalau kita jawab BELUM ADA REZEKI jadi memang belum ada atau tak akan ada. Apa yang kita jawab tu DOA kalau berkali-kali kita jawab BELUM ADA REZEKI maka tak adalah rezeki. Lepas ni kalau orang tanya jawab INSYAALLAH ADA NI ATAU ADA ATAU AKAN ADA INSYAALLAH..DOAKAN UNTUK SAYA.
Aku : ermmm k mekasih..(bergenang air mata sekejap, hati aku mcm kapas)

bla bla bla bla pot pet pot pet ........................................................... ...................................................................................................................................................................................................................................................................................

Kakak : ok jangan stress ingat tu..askum
Aku : walaikumsalam

p/s: motivasi dimalam hari

No comments:

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)