Sunday, September 23, 2012

Belajar Sikit2 Dekorasi English


Kalau kita survey dan tanya apa konsep atau dekorasi rumah yang diminati macam-macamlah jawapan untuk rumah impian mereka, ada yang suka gaya bali, konsep moden, konsep tradisional, jungle, ehh macam-macamlah jawapan. Kalau tanya aku pulak, aku dah jatuh cinta pada konsep english sangat-sangatlah suka. Dah berangan untuk rumah kami nanti. Sejak 2 mejak ni gajin pulak beli majalah laman, dan anjung seri mencari ilham. Suami asik perli jer lambat lagi yang ooii uma kita nak siap. Ehhh walaupun hujung tahun depan baru siap kena ada perancangan dulu bang..(sambung berangan)

Hujung minggu jer kalau balik rumah mak aku mulalah cari ilham apa lagi nak ubah, mak aku ok  follow jer asal cantik dimata dia hehe..hah lagi senang keje aku tak ada saper2 membantah. Untuk dekorasi raya hari tu tak sempat nak kongsi sebelum raya..cibuk memanjang. Sepenuhnya idea aku. Kalau ikutkan aku bukan seorang yang berseni lagi-lagi bab menghias dan mencantikkan rumah memang kurenglah cikit. Jom tengok hasil budak baru belajar mendeko english style. Tersangatlah simple ikut budget.


Ruang tamu dibahagian depan rumah, langsir aku beli dekat bunga raya tangkak. Kat sanakan murah-murah satu hari berjalan dengan mak aku cari langsir. Ikut perancangan nak beli warna putih bila dah nampak yang corak-corak bunga ni terus jer beli. 1 meter RM3.50 beli 50 meter untuk satu rumah.


Almari ni aku mintak abah beli warna putih. Kalau boleh semua benda aku nak warna putih. Nampak suci, berseri-seri dan bersih. my peberet colour..but sometime i like pink.


 Langsir pulak kakak aku yang jahit. Tak pernah tempah kat luar..senang jimat sikit. Kalau nak tempah jahit simple dan lurus macam ni pun dah mahal sekarang.


Bunga atas meja tahun lepas punya beli kat romantika. Kalau pergi sana tak nak keluar rasanya tengok bunga cantik-cantik. Budget kain langsir macam ada lebih kunun2 nak suruhlah akak aku jahit sarung bantal alas kerusi tu. Tak cukup sebab buat langsir dapur. Tahun depan jerlah beli warna putih (perancangan)


Semua perabot dari depan hingga dapur warna coklat. Supaya nampak seragam. Ini sebab abah suka nampak tradisonal anak pulak suka english. Ikut jerlah duit abah.


Bila tengok balik tak sesuai pulak bunga warna merah menyala ni failed!! maklum ler budak baru belajar mendeco.


Kat bahagian sini nampak kosong. Minggu lepas balik ada cakap dengan mak nanti kita pergi cari rak warna putih gantung pada dinding nie. Macam Rak kat bawah nie..cute je. Kena survey harga juga ni..

picture pinjam uncle google


Bahagian Tengah Rumah


Keseluruhan bahagian depan rumah. 

ok itu jer.bye..

No comments:

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)