Sunday, August 26, 2012

Raya pertama 2012


Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua umat islam seluruh dunia. Dikesempatan ini saya, suami dan keluarga memohon ampun dan maaf sekiranya ada salah dan silap kami mohon maaf zahir dan batin. 

Tahun ini raya pertama aku beraya dirumah ayahanda dan bonda tercinta setelah 2 tahun berturut-turut raya pertama dirumah mertua. Berjaya juga aku memujuk en suami itu pun dengan linangan air mata..mujur berkesan. Tahun-tahun yang lepas memang tak sempat langsung bergambar, nasib tahun ni ada juga kenangan gambar raya untuk tahun 2012 walaupun tak banyak. Enjoy the picture!!!!


Siap-siap asingkan duit raya


Family Kakak aku yang pertama


Family Kakak aku yang kedua


Family aku masih lagi berdua


Menikmati juadah dipagi raya






Tahun ni aku, kakak aku yang kedua dan adik aku jer yang ada raya pertama . Abg Long dan kakak pertama masing-masing beraya dirumah mentua dulu. Taklah sunyi ada juga anak buah aku 4 orang penghibur.


 Adegan salam bermaafan sesama keluarga






Turn adik lelaki aku yang bongsu


Anak buah aku yang sulong, anak kakak pertama..tirnggal dengan mak dan abah aku. Sebab tu raya pertama pun tak ikut ibu dan ayah dia. Raya dirumah atok dan nenek dulu.


Turn aku  bermulalah adegan air mata


Abah tak balik lagi dari masjid  masa ni. Memang selalu abah balik lewat..Setelkan urusan masjid dan macam2 lagi. Tak adalah gambar bermaaf-maafan dengan abah.


 Turn en suami memohon ampun dari ibu mertua 


Tersenyum ibu mertua bila menantu hulurkan angpau hehehe



Adik lelaki bongsu single mingle lagi






sesi bagi angpau pulak pada anak-anak buah


ok sampai disini saja picture gedik kami dihari raya pertama. Selamat Hari Raya Kawan-Kawan. Kepada mereka yang on diet ingat-ingatlah yer hehe takut-takut bulan puasa dah turun 5 kilo, raya naik 10 kilo (^__^)

No comments:

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)