Wednesday, July 11, 2012

Esok Besday Saya 27 Tahun


Dulu setiap kali tiba hari lahir aku tak pernah terfikir tentang peningkatan umur. Tidak terfikir aku akan jadi tua, muka aku akan berubah, status aku akan berubah, dan segala-galanya akan berubah. Sejak aku sudah berkahwin tiba hari lahir aku, aku risau, aku takut, aku rasa aku tak sempat untuk menikmati apa yang aku inginkan.

Aku berharap masa tidak akan berlalu dengan pantas sebelum hari tuaku. Aku berharap aku dapat menikmati alam perkahwinan dengan kehadiran cahaya mata kami. Aku berharap aku dapat menikmati dan merasai saat kehamilan, melahirkan dan mendidik zuriat aku sendiri. Kalau boleh sekarang aku ingin berhentikan masa atau memperlahankan masa supaya aku dapat menikmati apa yang aku inginkan. Aku rasa takut sangat!!! rasa masa berlalu terlalu pantas jauh meninggalkan aku. Sedangkan harapan aku belum tercapai..aku rasa tercungap-cungap dan penat mengejar masa. Masa yang ada sekarang sangat berharga untuk aku.

Namun aku kena redha..walau macam mana cara aku mengejar masa sebelum hari tuaku..DIA lebih mengetahui apa yang terbaik untuk aku. Tidak semua perkara yang kita impikan akan kita dapat 100%  dan tidak semua perkara yang kita impikan akan dimakbulkan olehNYA. Janganlah kita tamak sehingga ingin membolot kesemuanya dan menyalahkan takdir sekiranya tidak memilikinya.

Terima kasih YaAllah atas usia yang kau berikan, terima kasih YaAllah atas rezeki yang kau kurniakan, terima kasih YaAllah atas ujian dan dugaan yang kau berikan, terima kasih YaAllah atas segala anugerah yang kau kurniakan dan terima kasih YaAllah atas segala nikmat yang kau berikan didunia ini yang hanya pinjaman untuk kami bagi mencari keberkatan, keredhaan dan bekalan dialam yang kekal.

Selamat Hari Lahir Untuk Diriku Rosdiana Binti Hj Lias


4 comments:

Cahaya hidupku said...

selamat panjang umur rose.....Ya Allah yang maha penyayang...Kau makbulkanlah segala permintaan rose...berikanlah rose kebahagiaan didunia dan akhirat.Amin

RosDiana said...

terima kasih (^_^)

*Mawar Nafastari* said...

happy birthday yana...

saya doakan impian awak termakbul... teruskan berdoa.. Allah's Plan is the best, He knows what best for us.. sangka yang baik2 saja yang akan berlaku pada kamu, dgn itu kamu pasti akan bahagia... :)

RosDiana said...

amin..terima kasih baya.

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)