Monday, June 11, 2012

Harapanku Tidak Perlu Lagi Ubat/Suntikan Untuk Senggugut

Assalammualaikum Semua,

Alhamdulillah bertemu kita lagi disini dan bersyukur masih lagi diberi kesempatan untuk bernafas dimuka bumi yang hanya pinjaman untuk kita semua.

N3 baru untuk bulan Jun 2012..sepi blog ni tanpa pengunjung (^_^) mana tak nyer aku malas nak updated!!! Jom baca cikit n3 baru aku.. Ceritanya aku  gembira dan seronok sangat-sangat.. ape kehe pulakkan bunyi macam dapat bonus besar.. Aku pun insan biasa jugak yang patut untuk rasa gembira dan seronok untuk diri sendiri walaupun sedikit. Selalunya kalau bulan mengambang aku akan nangis sepuas2nya sebab misi aku dan suami failed!! Tapi bulan nie, semalam bulan mengambang aku sedih tapi sangat gembira & seronok sebab buat kali pertamanya aku tak perlukan ubat lagi atau apa-apa suntikan untuk diambil. Itu satu petanda yang baik alhamdullillah syukur sangat-sangat.

Ini bermakna senggugut aku dah makin pulih..hampir 13 tahun aku menderita sakit senggugut ni.. kadang2 sampai terbaring, terlentang, tergolek, melalak, melolong-lolong jangan cakaplah, ambil injection, makan pil killer, ambil pil doctor lagi huhhhhhh apa saja aku makan untuk hilangkan senggugut. Tahap mana senggugut aku? aku kategorikan tahap dah teruk sampai pengsan kau!! Orang kata salah satu faktor aku susah nak pregnant sebab aku senggugut yang kuat. Jadi misi aku kena hilangkan senggugut dulu. Aku dah semangat semula teruskan misi dan perjuangan aku hingga berhasil. Jalan dah ada cuma aku kena usaha lebih jer sikit.

Makin banyak perubahan pada diri aku terutamanya dari segi kesihatan.. misi aku seterusnya hindari air batu!!! boleh ker ni..dah la musim panas mana boleh kalau tak minum ais yang sejuk.. Kena lawan jugak doakan untuk aku kawan2 semoga impian aku dan suami untuk mendapat zuriat tahun ini akan tercapai.. Jatuh dan bangun semula memang lumrah dalam kehidupan begitu juga dengan "semangat". Hari ini 11 Jun 2012 Semangat aku bangkit semula 100%. Dan semoga semangat serta usaha aku akan kekal 100% hingga ke akhir misi kami. Kami hanya merancang Tuhan yang menentukan InsyaAllah..

"Tuhan tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum, 
melainkan kaum itu mengubah nasibnya sendiri." 

2 comments:

Ez@ti said...

Aku ingat lg masa ko sungugut dulu.. siap berguleng2.. aku siap ckp dgn bai minah ni sengugut ke atau wrestling.. hehehe.. akhirnya kesakitan dah berkurangan la yer...

RosDiana said...

hahaha kalau aku masuk wrestling boleh menang agaknya... dah 2 bulan aku period ni dah tak ambil ubat alhamdullilah..

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)