Tuesday, April 3, 2012

Tak Romantik ker siLELAKI Kalau Tak Bagi Bunga


Thank you so much buah tangan dari cameron untuk aku from my BFF. Tak pernah seumur hidup aku dapat bunga walaupun from my husband. Nampak berseri sikitkan meja solek aku dengan bunga ros hidup nie.. 

Sejak aku bercinta dengan en suami sampai sekarang sudah berkahwin..kira-kira hampir 8 tahun menjalinkan hubungan tapi aku tak pernah terima walaupun sekuntum bunga dari en suami. Adakah sebab aku tak pernah meminta???? tapi aku selalu berkias-kias dengan harapan si dia akan memahami. Tapi sayangnya kiasan aku tak cukup hebat ker untuk en suami sendiri memahami naluri hati seorang perempuan dan sekarang menjadi isterinya yang sah. 

Aku pun macam perempuan lain jugak suka pada benda yang cantik.. aku juga suka kalau sesuatu pemberian itu diberi tanpa pengetahuanku dan sangat-sangat suprises untuk aku.. kadang-kadang teringin dan berangan anniversary atau besday yang akan datang berharap en suami berikan sejambak bunga ros yang segar dan sekeping kad ucapan tertulis " i luv u my wife" romantiknya!!!!

ehsan from google
Tak romantik ker lelaki tu kalau tak beri bunga..mesti ker kalau bagi bunga baru kira romantik.. Bagi aku satu bonus bagi seorang perempuan yang dapat suami atau bf yang sangat romantik daripada yang biasa-biasa jer kan. Tapi setiap lelaki berbeza-beza ada yang romantiknya bukan hanya dengan memberi bunga tapi dengan cara mereka yang tersendiri..

Aku rasa kalau suatu hari tiba-tiba en suami buat suprise untuk aku dengan menghantar sejambak bunga ros.. mahu melaung-laung aku menjerit agaknya (^_~)


Walaupun bunga ros cepat layu dan akan mati, boleh tengok dan bau jer..aku tetap suka!!!!! Rasanya tak sampai seminggu akan berguguran kelopaknya diatas meja solek nie.

ok selamat malam semua..semoga malam nie dapat mimpi berada diladang bunga ros yang segar.

No comments:

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)