Monday, January 16, 2012

Laki Bini Pecah Perut Ketawa Sebab Kena Fitnah

Ada jugak cerita nak tulis malam nie yer..


Orang lain kalau kena fitnah mahu naik darah tinggi, meroyan dan seman agaknya.. ni kami laki bini kena fitnah boleh bantai gelak lagi kau...mahu taknya..fitnah yang tak logik dan tak masuk akal dek non...


Fitnah tentang apa tak perlulah aku nak bagi tahu satu dunia cukuplah ia sekadar dongengan semata-mata. tapi yang kelakarnya fitnah kau tak cukup sentap buat ler cerita lain agaknya ni hah aku bagi idea buatlah fitnah laki aku main kayu 3 ker baru ler sentap cikit...nampak sangat tukang fitnah belajar tinggi bertingkat-tingkat tapi akai tak dak...kesiannya~~


Kami laki bini dok pikir apasal tetibe situkang fitnah nie nak buat cerita pasal aku dan en suami pulak.. en suami cakap mungkin aku ni cantik sangat macam si lisa suriani dan baik tak bertempat ngehngeh dan mungkin en suami pulak hensem macam aroon aziz pasal tu orang dengki kuikui..


Tak pun aku rasa situkang fitnah nie tak cantik kot..mau laki tak berselera agaknya.. ooooooppppss.. tak pun laki dia  tak berapa nak hensem sebab tu tak ada keje lain duk buat fitnah jer kat orang lain. Kain sendiri tak jaga sibuk selak kain orang lain..ada masa pulak orang-orang macam nie nak buat cerita kontroversi. Dalam kepala otak aku pulak tak ada lain..kalau saman malu 1 juta untung-untung aku menang, jutawan aku sekejap..mahu situkang fitnah terus kayap dan jatuh miskin. Kesian pulak kami tak sekejam itu. Iman kami masih lagi berlandaskan agama...alhamdulillah.


Kami laki bini kesian sangat pada situkang fitnah mungkin sebagai sedara islam tidak takutkah mereka pada balasan tuhan...sempit sangat ker iman mereka sehingga mereka lupa akan azab seksaan yang nyata. Tahukah mereka doa insan yang teranaiya itu makbul. Ingatlah kita hidup didunia hanya sementara tidak tahu bila ajal dan maut akan memanggil...sehingga tak sempat untuk meminta maaf dan bertaubat.


Bila laki bini sedang bahagia tidak mustahil ada yang iri hati dan dengki melihat kebahagian ini.  Tapi kebahagian tidak boleh  disorok dan ditipu kerana ia terpancar diwajah kita. Alhamdulillah semakin banyak dugaan yang kami terima semakin banyak pulak rezeki datang mencurah-curah syukur.. Yang penting kami terima masuk telinga kanan dan keluar telinga kiri..yang bestnya en suami cakap kalau kita berada dipihak yang benar buat apa nak takut  pada api yang membakar kerana kebenaran boleh memadamkan api yang marak...ala sweetnya sayang...


Tak nak cerita banyak takut lagi bertambah dosa..cukuplah sekadar luahan hati yang sedang bergembira disaat ini. situkang fitnah mungkin juga sedang bergembira kerana berjaya memfitnah orang tapi sayang kegembiraan itu hanya didunia semata-mata. Tidak perlu tahu siapa situkang fitnah itu kerana itu adalah kerja tuhan untuk membalasnya.


p/s : Agak-agaknya situkang fitnah baca tak blog aku nie..?????

4 comments:

cinta03 said...

hihihihi..aku rasa dia baca blog ko nie..hihiihih....
silap2 ari bulan aku nyer blog pun dia baca...
jeles ler tue....

RosDiana said...

hahahahha (ketawa jahat)... mungkin jugak...blog kau sudah pasti hehehe (gelak ngengade)

♥cmª shIemª♥ said...

xpe biarkan dorang tu..
byk2 bersabar..
mereka fitnah ..kita yg difitnah ni dpt pahalnya..

RosDiana said...

alhamdulillah kita yang difitnah tu dapat pahala kan cma..

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)