Thursday, December 15, 2011

Ramainye Yang Sayang Aku


Sedih, terharu sangat bila ramai yang sayang pada aku..boleh ke perasaan macam tu..patut bila dah ramai sayang kenalah happy yer tak? Ini aku terharu dan sedih pulak..

Kadang-kadang aku rimas, tapi sebab niat baik mereka buat aku selalu stress dan sedih. Boleh dikatakan dalam sehari mesti ada sayang aku sangat2 tanya soalan cepu emas dah ada lum tanda-tanda nak pregnant??? kalau dah hari2 ada jer yang ambik berat tak ker kau rasa rimas. Nampak sangatkan orang memerhatikan diri kau..tapi tak baik aku berperasaan macam tu..sebab mana tahu mereka nie benar2 ambik berat tentang aku. contoh semalam jer 2 orang tanya soalan CEPU EMAS TU.. 

" Berapa lama dah kau kawin dik..aku jawab dah 1 tahun 4 bulan kak..akak bagi petua kat kau lepas bersama suami tu jangan bergerak atau bangun baring dalam tempoh 30 minit baru bangun..aku iyerkan..terima kasih kak InsyaAllah saya akan buat..(petua tu aku dah buat selama nie..) kakak yang tegur nie kakak cleanner office aku yang baru sebulan keje. Kenal-kenal macam tu jer..tapi peramah sampai luar dalam dia tanya aku huhu.."

"Seorang lagi driver office aku, Diana kau dah pergi tempat mengurut yang abang cakap tu..kau dah call kak ita (sedara driver). Aku jawab belum lagi bang..lepas tu die meninggikan suara apesal kau tangguh2 dan bebel bla bla bla.... aku rasa nak nangis kena tegur macam tu..tapi muka aku still lagi boleh senyum2. Oleh kerana tidak mahu mengecilkan hatinya aku jawab nanti diana akan  call makcik tu..sambil aku bla cepat2 takut kena marah lagi. sedih wooooo..."

Bila aku fikir semula mengenangkan ramai kawan-kawan, sedara mara dan keluarga yang begitu ambik berat terhadap aku..aku rasa bersyukur, mereka sayang sangat pada aku..walaupun kata-kata mereka buat aku tersinggung atau sedih. Tapi aku redha = ikhlas BUKAN pasrah = menyerah (dalam ombak rindu). Aku tidak dapat membaca hati dan fikiran manusia samada mereka ikhlas atau tidak yang penting 3 perkataan daripada aku :-

T.E.R.I.M.A. K.A.S.I.H. S.E.M.U.A.

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)