Thursday, October 13, 2011

Nak Hadiah??Jom jadi orang pertama yang komen!!



Selamat Malam semua..

Ulang alik -  ulang alik ke dapur mesti aku terpandang hadiah kawin kami dari kawan2 dan sedara - mara setahun yang lepas. Cantik jer tersusun kat atas almari dapur.  Datang pulak idea nak buat n3 pasal hadiah kawin yang kami tak guna sampai sekarang huhuhu..


Ni aku dah siap susun baeekk jer atas almari. Barang-barang aku biarkan jer dalam kotak supaya tak berabuk. Sebelum aku susun kat atas almari tu, bersepah jer aku letak kat lantai macam nie~~



Aku letak kat tepi pintu bilik aku. Nampak bersepah..lagipun benda nie tak guna jadi baik letak atas tempat yang tinggi cikit dan selamat.


Lupa nak bagi tahu ni hadiah belah en suami..belah aku pun cantik gak aku susun macam nie kat rumah mak aku. Ni sebahagian jer.. selebihnya kami dah sedekah pada sedara mara yang tak bagi hadiah kawin tapi bagi barang dapur. Kang orang cakap buruk siku plak kami bagi balik hadiah orang dah bagi hehe. 


Elektrik  Oven bilalah aku boleh panggang ayam guna oven nie.. Bukan tak nak bagi mak dan mentua aku hadiah barang kawin nie.. Dieorang pun tak nak..sebab kebanyakannya semua mereka dah ada. Dieorang tak heran sebab mungkin lebih canggih dari hadiah yang aku dapat nie. Banyak jugak barang elektrik yang kami dapat. Sayangnya sampai sekarang kami tak guna sebab lepas kawin terus tinggal dengan mentua. Perancangan untuk beli rumah memang dah ada. Tapi kalau beli pun belum tentu en suami nak pindah uuuuuwwwwaaaaa~~


Ni pulak hadiah kawin dirumah aku. Gambar yang aku dah siap susun atas almari tu tak ada pulak aku snap. Lain kali lah aku masukkan.


Hadiah aku pun separuhnya aku bagi pada kakak-kakak aku yang dah bertungkus lumus untuk majlis aku dulu. Paling banyak aku dapat periuk nasi elektrik 5 Biji. 3 Biji aku dah sedekah..ada lagi 2 biji aku simpan. Mana tahu angan2 nak pindah rumah boleh jugak guna hehehe~~

Tak tahulah nak simpan sampai bila hadiah-hadiah nie, mungkin setahun dua lagi errrrrr..harap semuanya boleh guna nanti. Kalau tak aku jual jer 2nd. Tapi sayang semua nie kenangan dari kawan2 dan sedara-mara.

p/s:korang ada idea ker apa nak buat hadiah nie semua. Mesti suruh bagi korang kan..tapi orang pertama yang baca  n3 nie dan komen, aku bagi hadiah  yang aku akan pilih sendiri then courier pada korang. Cepat Komen beb!!!


Rahsia Mata Wanita

 
Selamat pagi u olllls,

Jom tengok cermin sekejap, belek-belek kejap mata korang jenis saiz yang macam mana. Lepas tu cuba tengok kat bawah nie maksud yang tersirat dan tersurat. Ianya sekadar firasat atau tilikan untuk wanita dan mungkin kebetulan semata-semata.





SAIZ MATA KECIL
Peramah, banyak cakap, kurang pertimbangan.
Lelaki boleh jadi kelam kabut akibat mulutnya. Bersikap periang tapi bila marah lambat sejuknya. Bila bercinta suka tukar pasangan kerana hatinya tidak pernah puas. Boleh bahagia dengannya jika dapat penuhi kehendak duniawinya dan melayan syahwatnya dengan baik.
SAIZ MATA SEDERHANA
Sederhana, tidak banyak berahsia, ada pertimbangan, bertanggungjawab serta perlukan belaian mesra suami.
SAIZ MATA LEBAR
Cukup kuat berahsia, otak kurang cergas, pemarah,bertindak tanpa fikir panjang, kurang teratur, tiada arah tujuan dan putus asa.Tapi boleh setia. Nafsu syahwat tinggi.
MATA SELALU BERKEDIP
Pemaaf, senang dibawa berbincang, memahami dan sabar. Wanita ini baik.
MATA JARANG BERKEDIP
Wanita ini istimewa, bijaksana, baik pekerti, setia, adil,bertanggungjawab,tidak cerewet, membantu dan membahagiakan.
MATA CENGKUNG
Kurang memuaskan, materialistik,hidup dengannya boleh sengsara, kata manis tapi bohong, mahu senang, mudah curang, bila anda susah dia tidak peduli.
MATA REDUP
Wanita ini mudah dipermainkan, tidak dapat kawal emosi, hati
tidak tetap, banyak kenalan kurang sahabat, mengumpat, irihati, kejam, kasar,mencemuh, pemarah.
MATANYA SEOLAH TERSEMBUL KELUAR
Sifatnya baik, rela, tabah, menyenangkan,ikut kata. Tapi mungkin tidak tepati janji, pendendam, tamak dan marah bila tidak puas nafsu syahwatnya.
“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)