Monday, December 12, 2011

Ulser Mulut Penutup Tahun 2011

Gambar ehsan daripada google.
Ahhh lebih kurang macam nie la besarnya ulser aku. Tak teruk tapi susah aku nak gosok gigi tau!!!
Penyakit ulser mulut nie memang dah senonim atau sebati agaknya dengan aku..pantang kena mesti nak demam. Hidup pulak sangat derita lebih derita daripada hati disakiti.

Rasanya dah 2 bulan ulser nie tak menyerang..then jumaat hari tu boleh pulak datang menyerang mulut aku..agaknya memang mulut aku nie tempat die membiak agaknya. Penat aku jaga biarlah demam ker, sakit gigi ker..sanggup!!! tapi jangan ulser. Kes sebelum nie aku pernah cite ulser yang paling teruk aku pernah kena kira2 6 bulan yang lepas..kalau korang ada terbacalah n3 aku sebelum nie.

Alhamdulillah tak seteruk sebelum2 nie sampai makan tak selera..kali nie makan tetap makan..pedas pun aku balun jugak dengan harapan cepat sembuh. Tak letak ubat pun, tak ada MC, cakap pun bla bla bla bla macam biasa..makin ligat. 

Semoga tahun 2012 penyakit ulser mulut nie tidak akan menyerang mulut aku lagi menci!!!!!!

p/s: rasanya aku tak boleh makan lada hitam agaknya..

1 comment:

SimplySeoul said...

Sgt xsuka penyakit ni. Makan pun xselera.

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)