Thursday, December 1, 2011

OMBAK RINDU::Menjanjikan Air Mata



Sudah berada diseluruh pawagam hari ini 1 Disember 2011..aku pun dah lama selesai baca novel nie, walaupun ramai yang cakap jalan cerita dipendekkan dan diubah sedikit, aku tak kesah.Aku tak sabar nak tengok sebab en suami janjikan sabtu nie mid nite..ala tak sabarnya nak tunggu lagi 2 hari nie..

Sana sini semua cerita pasal ombak rindu..belum tengok lagi aku dah rasakan filem ni akan meletup2 macam gunung berapi yang mendidih-didih. Dah tak sabar sangat nak tengokkan jom baca sikit sinopsisnya:-

Sinopsis Ombak Rindu:- 
filem yang diadaptasikan daripada novel Ombak Rindu ini mengisahkan tentang perjalanan cinta dua insan, Izzah dan Hariz dari dua dunia yang berbezadan mereka terpaksa menempuh pelbagai rintangan sebelum menemui kebahagiaan. Izzah adalah gadis kampung yang telah dijual oleh bapa saudaranya kepada sebuah kelab hiburan di K.L untuk dijadikan pelacur. Seorang pemuda, Hariz anak Datuk Sufiah, pemilik empayar perniagaan SUFIAH CEMERLANG telah mermbeli Izzah dari pemilik kelab tersebut untuk dijadikan perempuan simpanan, namun Izzah telah merayu Hariz supaya menikahinya untuk menghalalkan hubungan mereka.
Hariz setuju dengan syarat Izzah tidak menuntut sebarang hak sebagai isteri. namun selepas itu, hariz yang kasar dan panas baran telah jatuh cinta dengan Izzah yang penuh dengan kelembutan. hariz kemudian terpaksa menikahi Mila, kawan zaman persekolahannya setelah didesak oleh Datuk Sufiah dan Mila yang amat mencintainya. Semasa Hariz koma dihospital akibat kemalangan jalan raya, Datuk Sufiah telah menghalau Izzah keluar dari bungalow Hariz dan merampas telefon bimbit Izzah.
Setelah keluar dari hospital, Datuk Sufiah memberitahu Hariz yang Izzah telah menjalani hubungan dengan lelaki lain. Hariz yang marah telah memberitahu Izzah bahawa dia akan digantung tidak bertali semasa terserempak dengan Izzah di rumah pak Dollah, pemandu keluarga Datuk Sufiah. Izzah kemudian kembali ke kampungnya. Pak Dollah yang marah dengan Datuk Sufiah telah memecahkan rahsia bahawa hariz adalah anaknya yang telah diserahkan kepada suami Datuk Sufiah untuk dijadikan anak angkat serta memberitahu Hariz bahawa Izzah tidak bersalah. Hariz yang menyesal dan amat rindukan Izzah telah pergi ke kampung Izzah untuk memujuk supaya kembali kepangkuannya. Mila datang ke kampung Izzah dan menuntut cerai dari Hariz. Filem ini berakhir dengan Izzah dan Hariz menjalani hidup bahagia tanpa rahsia lagi.
info:mygosip.com
Dah tahu jalan cerita selagi tak tengok depan mata..mana puas hati beb!!! Jom layan pulak gambar pelakon OMBAK RINDU yang retis!!!







Jom kawan-kawan kita serbu panggung wayang ramai-ramai dan jangan lupa sediakan tisu satu kotak supaya korang tak lap hingus dekat tudung atau baju tu hikhik =)

4 comments:

cinta03 said...

aku nak tengok, tapi takut la...
takut jalan citer tak mcm apa yang aku nak..
aper pun nnt ko citer kat aku yer....

RosDiana said...

darling jalan cerita sama..cuma ada watak yang tak wujud..tapi still best dan terbaikkkkkkk!!!!

mykraft said...

hello darling come meet me at my blog...sayang kraft...heheh promote jer dulu..

RosDiana said...

darling mykraft done follow..updated lagi...=)

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)