Wednesday, November 30, 2011

TIPS::5 Cara Pikat Suami


Selamat malam semua..

Malam ni nak kongsi  dengan kawan2 semua tips macam mana nak pikat suami kita..supaya makin bertambah2 sayang dan sampai tak boleh nak lupakan kita..(biar suami rasakan panahan si isteri).

Bukan senang nak pikat hati suami..nak-nak suami yang panas baran, ego tahap maksimum dan kepala angin jer..Jadi kat sini ada beberapa tips yang boleh kita guna untuk tambat hati suami~~


TIP::5 Cara Pikat Suami

  • Si isteri sesekali layankan jer apa aktiviti atau hobi yang suami kita suka.Katakanlah suami suka sangat pergi memancing..tak ramai isteri yang suka memancing..jadi dengan penuh perasaan korang ikut jer.. (jangan lupa bawak note book atau novel untuk layan keboringan hehe)
  • Masak sedap-sedap untuk suami, maklumler kita bukannya handal macam chef ..tapi cukup sekadar menu yang korang masak memang peberet suami. Sekarang dah senang google jer resepi kat internet lepas tu follow jer resepi yang ada. (Sambil memasak sebut nama suami kita - petua dari seorang sahabat). Sure si suami tak nak makan luar.
  • Puji suami dengan penuh seikhlas hati..sapa cakap lelaki tak suka dipuji..semakin dipuji semakin suami akan rasa bangga pada dirinya. Pujilah pada pakaiannya, wajahnya dan sifatnya. (Tapi awas jangan melebih-lebih sampai suami rasa pelik pulak). Suami akan rasa dirinya lebih dihargai.
  • Luahkan dengan kata-kata cinta..bukan masa bercinta jer kita kena guna ayat2 power nie..lepas berkahwin lagi kita kena guna kata-kata sayang dan romantik, supaya si suami rasa tak senang dan teringat kat kita jer. Tengah bekerja lapangkanlah masa nak hantar sms pada suami contoh "manja rindu kat abang tak sabar nak balik keje" , " abang i love u" atau pun sebelum tidur "saya sayang sangat kat awak" so sweeeeeetkan...
  • Pujuk suami apabila kita berselisih faham atau bergaduh, jangan biarkan pergaduhan itu berpanjangan atau melarat menjadi isu besar kerana ia akan memudaratkan hubungan suami isteri..selalu isteri minta dipujuk..so sekali sekala buang ego dan pujuk suami sepenuh hati. Usap rambut suami , belai tangannya dan ucapkan kata maaf. Pasti suami akan cair dengan pujuk rayu si isteri.

Friday, November 25, 2011

Doa Akhir Tahun Dan Awal Tahun



Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib  pada akhir bulan Zulhijjah.
Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata
“Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan
aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun


DOA AKHIR TAHUN

doa-akhir-thn0.jpg

Maksudnya:

Allah SWT berselawat ke atas penghulu kami Muhammad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka.
Wahai Tuhan, apa yang telah aku lakukan dalam tahun ini daripada perkara-perkara yang Engkau tegah daripada aku melakukannya dan aku belum bertaubat daripadanya. Sedangkan Engkau tidak redha dan tidak melupakannya. Dan aku telah melakukannya di dalam keadaan di mana Engkau berupaya untuk menghukumku, tetapi Engkau mengilhamkanku dengan taubat selepas keberanianku melakukan dosa-dosa itu semuanya. Sesungguhnya aku memohon keampunanMu, maka ampunilah aku. Dan tidaklah aku melakukan yang demikian daripada apa yang Engkau redhainya dan Engkau menjanjikanku dengan pahala atas yang sedemikian itu. Maka aku memohon kepadaMu.
Wahai Tuhan! Wahai yang Maha Pemurah! Wahai Yang Maha Agung dan wahai Yang Maha Mulia agar Engkau menerima taubat itu dariku dan janganlah Engkau menghampakan harapanku kepadaMu Wahai Yang Maha Pemurah. Dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhammad, ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan mengurniakan kesejahteraan ke atas mereka.
Barangsiapa yang membaca doa akhir tahun ini, maka syaitan akan berkata:
“Hampalah kami di sepanjang tahun ini”.



Doa Awal Tahun dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam satu Muharram. Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata
“Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan 
dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan”.


DOA AWAL TAHUN

doa-awal-thn0.jpg
Maksudnya:
Allah SWT berselawat ke atas penghulu kami Muhammad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka.
Wahai Tuhan, Engkaulah yang kekal abadi, yang qadim. yang awal dan ke atas kelebihanMu yang besar dan kemurahanMu yang melimpah dan ini adalah tahun baru yang telah muncul di hadapan kami. Kami memohon pemeliharaan dariMu di sepanjang tahun ini dari syaitan dan pembantu-pembantunya dan tentera-tenteranya dan juga pertolongan terhadap diri yang diperintahkan melakukan kejahatan dan usaha yang mendekatkanku kepadaMu Wahai Tuhan Yang Maha Agung dan Maha Mulia.
Wahai Tuhan Yang Maha pengasih dari mereka yang mengasihi dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhammad. Nabi yang ummi dan ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan kesejahteraan ke atas mereka.


Wednesday, November 23, 2011

Sifat Perempuan Yang Menjijikkan



Enam Sifat Perempuan Yang Menjijikkan, dan Tak boleh di Jadikan Isteri:


1. Al-Anaanah:


Banyak keluh kesah. Yang selalu merasa tak cukup, apa yang diberi semua tak cukup. Diberi rumah tak cukup, diberi kenderaan tak cukup. Tak redha dengan pergorbanan dan peraturan yang diberi suami. Asyik ingin memenuhi kehendak nafsu dia sahaja, tanpa mengira perasaan suami, tak hormat kepada suami apalagi berterima kasih pada suami. Bukannya hendak menolong suami, apa yang suami beri pun tak pernah puas. Ada saja yang tak cukup.


2. Al-Manaanah:


Suka mengungkit. Kalau suami melakukan perkara yang dia tak berkenan maka diungkitlah segala hal tentang suaminya itu. Sangat mudah hendak memperlekehkan suami, tak kenang budi, tak bertanggungjawab, tak sayang dan macam-macam. Padahal suami sudah memberi bermacam-macam keperluan kepadanya.


3. Al-Hunaanah:


Ingin pada suami yang lain atau berkenan kepada lelaki yang lain. Sangat suka membanding-bandingkan suaminya dengan suami / lelaki lain. Tak redha dengan suami yang ada.


4. Al-Hudaaqah:


Suka memaksa. Bila hendak sesuatu maka dipaksa suaminya melakukan. Pagi, petang malam asyik menekan dan memaksa suami. Adakalanya dengan pelbagai ancaman, ingin lari, ingin bunuh diri, ingin membuat malu suami. Suami dibuat seperti budak suruhannya, bukan sebagai pemimpinnya. Yang dipentingkan adalah kehendak dan kepentingan dia saja.


5. Al-Hulaaqah:


Sibuk bersolek atau tidur atau santai hingga lalai dengan ibadah-ibadah asas, seperti solat berjemaah, wirid zikir, mengurus rumah-tangga, berkasih sayang dengan anak-anakl.


6. As-Salaaqah:


Banyak bercakap. Siang malam, pagi petang asik menggosip. Apa saja yang suami lakukan selalu tidak benar dimatanya. Zaman sekarang ni bergosip bukan sahaja bercakap di depan suami, tapi dengan telefon, SMS, internet, BBM dan macam-macam cara yang lain. Yang jelas isteri tu asyik menyusahkan suami dengan kata-katanya yang menyakitkan.


Nukilan ni aku copy dari member yang komen dalam fb aku petang tadi..Lepas jer baca rasa tersentap jantung, terus ingat pada suami.. Ada beberapa perkara yang aku rasa terlepas pandang atau dalam keadaan separuh sedar aku pernah melakukannya. Terima kasih untuk sahabatku yang sudi berkongsi artikel ini. Semoga ia menjadi panduan dan peringatan kepada kita (isteri-isteri yang solehah)

Tuesday, November 22, 2011

Kebaikan Ais / Air Sejuk


First n3 untuk bulan November hikhik..
Tetiber lak nak buat n3 pasal air sejuk..
Korang tahu sebabnya aku selalu jugak lah kena berleter dengan kawan2 office pasal air sejuk atau ais tak elok untuk kesihatan. Tapi bila dah minum ermm sampai tak hengat nak2 kena milo ais tabur..huhu

Godek2 jumpa jugak info yang boleh share dengan korang semua..
Kebaikan Ais / Air Sejuk
  • Air sejuk secara psikologinya amat ditakuti oleh pesakit yang mengalami gangguan jin atau dikuasai oleh unsur-unsur spiritual yang jahat.
  • Air sejuk mempunyai nada bunyi dalam tekanan rendah yang amat lembut lagi mengharmonikan.
  • Air sejuk akan menguatkan tulang bayi.
  • Air sejuk akan meningkatkan sistem imun yang luar biasa sebagai tenaga pencegahan berbagai penyakit alahan dan jangkitan
  • Air sejuk dalam rahsia ais memegang rahsia kepadatan molekul kristal yang paling keras iaitu Intan.
  • Air sejuk adalah kuasa penyerap yang amat sesuai dijadikan sistem penghantaran tenaga yang paling cekap sehingga ke dasar sel yang jauh dan menyeluruh..
  • Air sejuk mempunyai daya rangsangan yang boleh mengembalikan semangat orang yang telah hilang seperti pengsan, gila dan koma kembali sedar.
  • Mandi air sejuk akan menguatkan tulang. Tulang yang berlebihan dengan urik asid akan meningkatkan suhu tulang dan melemahkan struktur tulang.
  • Air sejuk lebih stabil molekul atomnya.
  • Air sejuk lebih peka kepada gelombang frekuensi rendah yang dirakamkan melalui niat dalam amalan berwuduk.
  • Air sejuk dapat merakamkan gelombang frekuensi rendah lebih stabil.
  • Air sejuk sesuai dijadikan air penawar kepada orang yang ingin merakamkan bunyi dalaman yang disertai dengan rasa kasih sayang dan keikhlasan.
  • Air kelapa muda bersifat sejuk dan amat baik untuk kesihatan kerana ia amat berkesan meneutralkan kesan keracunan dan keasidan yang berlebihan di dalam aliran darah.
  • Tubuh secara semulajadi bersifat panas dan ia memerlukan pasangan yang bersifat sejuk.

Oksigen dan hidrogen bersifat panas dan ia menguasai bahagian perut. Adalah menjadi suatu kesalahan memulakan amalan pemakanan di waktu pagi dengan unsur-unsur yang panas. Minumlah seteguk air sejuk di awal pagi kerana ia akan menguatkan perut.

Sumber : Health, Tips, Unik by johnjimat

::Kembali Semula::


Assalamualaikum semua..

Lamanya aku stop menulis blog aku nie..suram dah..

Ada ker yang tertunggu2 cerita baru daripada aku heheehe!!!

Sibuk betul aku bulan November nie..siyes memang sibuk..

Ada la sekali sekala bukak blog..tapi hanya mampu tengok jerk!!!

Nak blogwalking  pun tak sempat..=)

Ok tu jer nak bagi tahu..aku dah menyempatkan diri hapdet apa yang patut


“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)