Thursday, October 6, 2011

Pembersih Intim Wanita Penting!!



Tetibe pulak malam nie nak buat n3 pasal pencuci intim untuk wanita..gara2 malam tadi aku suruh en suami tolong belikan  feminine wash di farmasi. Sebab aku terlupa nak beli petang tadi sudah kehabisan. Perempuan maintenance bulanan memang tinggi. Dari akar rambut sehingga hujung jari kaki semua benda kena beli. Alat solek ofcouselah memang tak boleh dipisahkan dengan wanita.

Feminine wash ada yang tak pernah beli pun jadi cuci macam tu jer. Bila masa period pulak macam mana ek pun cuci macam tu jugak ker ermmmm~~ Kebersihan bahagian sulit sangat penting kerana faraj yang sentiasa lembab dan dilindungi oleh lapisan pakaian menjadikannya tempat paling sesuai untuk pembiakan bakteria dan mikro-organisma. Walaupun badan wanita mempunyai sistem pertahanan semulajadi, namun perlindungan semulajadi ini boleh terjejas akibat beberapa faktor seperti kesan peluh dan haba, kumuhan najis dan air kencing, darah haid, kehamilan, lepas bersalin dan kegiatan seksual. Ia akan menyebabkan pelbagai masalah seperti berbau, gatal, radang dan juga keputihan berlebihan. Sebab itu, bahagian sulit wanita perlukan produk penjagaan intim yang sangat lembut dengan imbangan pH yang menyamai pH semulajadinya.

Produk apa yang kawan-kawan guna yer..mahal atau murah tak penting janji kita selesa dan rasa kesannya apabila guna. Macam aku guna produk nie :-


Harga pun murah  RM14.90 dan isi kandungan 400ml boleh guna lama

Sekarang macam2 produk ada dipasaran aku pun dah cuba macam2  jenama. Rasa selesa beli lagi , kalau rasa tak selesa itulah terakhir. Tapi sekarang jenama yang aku guna ni selesa dan rasa segar sangat. So kawan2 pilihlah apa-apa pun jenama yang korang rasa mampu untuk beli. Jom layan pencuci intim yang ada jual dipasaran :-



Manjakani - RM28.00


Pencuci Wanita Ibu Halimah - RM18.00

Sirih Emas - RM19.00


Shhmira harga google lah sendiri yer


Srasee Intimate Wash - RM25.00

Cukuplah tu kawan2 boleh cari sendiri kat google berlambak siap ada harga dan kelebihannya sekali.

1 comment:

Aku Bukan Budaq Medic said...

boleh tak nak promote jgk barang yang saya jual? :) https://www.facebook.com/photo.php?fbid=327072244099305&set=a.327072174099312.1073741835.233773146762549&type=1&theater

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)