Wednesday, October 19, 2011

Pelekap Hidung 'Breathe Right' dah jadi keperluan wajib



Hyee uollsss..moga uollsss semua sentiasa diberikan kesihatan yang baik~

uollsss ada tak masalah sebelum tidur seperti :
  • Hidung tersumbat 
  • Lelah rasa macam tak puas bernafas
  • Berdengkur
  • Simptom susah sangat nak tidor
  • Resah , gelisah
  • Ketidakselesaan bernafas
Macam mana cara uollsss setelkan masalah nie, mungkin golek2 terus tertidor sebelum tu mungkin kena mengambil masa yang lama jugak kan nak berangan lagi. Tak pun ada yang guna vick jer lumur kat hidung dan dada lepas tu terus tidor. 


Dulu sebelum kawin kalau ada salah satu masalah di atas aku lumurkan minyak yuyi cap limau jer, lepas lama cikit ok dah. Tapi sekarang lepas kawin kalau lumur2 minyak dah tak jalan.. rasa makin sesak nafas dan tak boleh tidor lepas tu aku akan merengek2 macam budak kecik. Bila malam jer aku akan rasa hidung mula tersumbatlah, nafas tak sampai lah, tak selesa jadi aku kena guna benda alah nie. 


Sekarang pelekap hidung nie dah jadi satu barang keperluan wajib yang aku kena beli untuk setiap bulan. Kalau tak ada macam boleh mati rasanyer. Pernah satu malam aku merajuk melalak sampai tak hengat.. lepas tu hidung tersumbat dan rasa sesak sangat nak bernafas. Pelekap hidung nie dah abis sampai tak perasan..pagi tu jugak lebih kurang jam 2 pagi en suami bawak pergi 7eleven cari pelekap hidung nie. Huhh lepas tu lega rasa..tobat aku tak nak melalak macam tu lagi.

Sekarang kalau pergi travel ker aku kena bawak pelekap hidung ni kalau air cond lagi parah la jawabnya. Zaman dah makin canggih ek macam2 ada..dulu benda alah nie tak ada, ok jer aku lumur yuyi cap limau sekarang pulak wahhhh ikut trend guna 'breathe right'. Lepas ni apa lagi ek yang lebih canggih!!!! Kalau murah tak per jugak hukhuk.

p/s:sekarang bukak kipas angin laju tahap 2 jer dulu sampai 4 

No comments:

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)