Monday, October 17, 2011

Hati berdebar-debar..mungkinkah atau tidak



Debaran semakin terasa mungkin atau tidak..
Yang pasti mampukah aku menerima kenyataan ini..
Aku berserah kepadamu Ya Allah,
Kerana aku yakin kesabaran sentiasa membuahkan hasil..


Semoga apa yang aku rasa akan menjadi kenyataan,
Semoga apa yang kami lalui selepas ini adalah satu amanah dan tanggungjawab,
Semoga apa  yang berlaku selepas ini adalah keredaan dari MU..
InsyaAllah kami menerimanya dengan redha..


Aminrabalalamin..

3 comments:

Annur said...

aduhai... mcm ada berita baik je.. aku doakan untuk ko.. aku pun ni ada masalah. dah 2bulan++ period tak dtg. xpenah sekali aku missed period.. cek negatif.. doc kata hormon.. tunggu jela smp period dtg sendiri...

Ros Diana said...

mungkin jugak hormon sebab aku pun pernah..tapi mana tahu faizin betul kot kau pregnant..kadang2 mcm member aku dah 4 bulan baru tahu..

Annur said...

takpe.. aku mana2 pun bole.. semuanya rezeki.. aku tunggu ko dulu ni...hehe

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)