Friday, September 16, 2011

Segak Bergaya peeeeeewwiitttt


Sambutan hari kemerdekaan peringkat Negeri Melaka
Lokasi : Dataran Pahlawan, Melaka

Seawal jam 5.00 pagi aku dah bangun untuk bersiap-siap. Maklum ler jem kena gerak awal. Kena sampai dilokasi jam 6.30pagi. Jadi Mr Driver pun kena bangun awal untuk hantar aku.


Tengah pin kan mafla oleh Puan Mas


Sibuk menghias dan mencantikkan diri hehehehe



Sampai dataran ramai puji baju kami cantik dah macam meet uncle hussin, ada yang cakap macam mafia, ada jugak yang cakap dah macam jim carry dan paling teruk ada yang cakap macam ahli silap mata huhuhu


Tak kesah apa orang nak cakap yang penting kami dah macam artis sekejap..jadi tumpuan abg cameraman (yeke ngehngeh perasaan jer)


Kedudukan aku disebelah kiri sekali
Sebab kedudukan yang disusun yang tinggi lampai dihadapan dan dibelakang dan yang ketot termasuklah aku ditengah2.


Sian aku sarung tangan tu free saiz, jari aku pulak runcing tidak berisi. Jadi macam itulah gupernya bila pakai berkedut-kedut.


Kumpulan kami di no 11  diantara barisan yang paling awal. Kontigen perbarisan semuanya ada 145 kumpulan. Jadi kami sampai pun awal digarisan penamat. Apa lagi makan lah perut dah lapar. Kaki pulak dah melecet pedih..Tengok aku sampai jer terus bukak kasut..tak kira ramai orang ke tak sakit wooooo


Sambil makan kami menyaksikan perbarisan dari kumpulan lain yang belum habis kami sempatngumpat2 baju seragam orang lain hehehe
( tak ada ler keje lain)


Inilah barisan kita yang ikhlas berjuang, siap sedia berkorban untuk ibu pertiwi~~lalalala ah sambung nyanyi~~


Pertunjukan kederaan..aku snap dari jauh jer sebab sepanjang jalan tu ramai orang, bagi lah peluang orang awam pulak = )


Ok sampi disini saja cerita tentang sambutan hari kemerdekaan yang berlangsung pagi tadi (16 September 2011). InsyaAllah kalau ada umur yang panjang kita  jumpa lagi tahun depan. 

Salam Kemerdekaan yang ke-54 dan Salam 1 Malaysia

No comments:

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)