Sunday, August 14, 2011

TIPS**Suami Makin Sayang Pada Isteri


Nak tahu cara memikat hati en suami supaya suami makin sayang pada kita. Jom baca ada 12 cara:=


1. Isteri kena bangun awal daripada suami
2. Siapkan minuman pagi feveret suami
3. Bila suami pergi kerja, hantar sampai ke depan pintu, kalo isteri pergi kerja dahulu jangan lupa salam suami dan bagitahu untuk keluar dulu
4. Bila suami pulang kerja, keadaan rumah jangan macam kapal tokang pecah. Sambut suami dengan senyuman sampai ketelinga kalo boleh
5. Jangan lupa, sediakan makanan kesukaan suami. Tapi jangan pulak hari-hari masak benda yang sama 
6. Sederhana dalam berpenampilan. Kebanyakan laki-laki tidak suka pada perempuan yang berpenampilan mekap tebal dan lebih terpesona kecantikan asli.
7. Jika ada masalah, berusahalah untuk tetap sabar dan menahan diri untuk tidak menyakiti hati suami.
8. Mendampingi suami dalam suka dan duka.
9. Berusaha untuk menjadi sahabat yang menyenangkan di bilik tidur. Banyak perempuan masih merasa malu untuk bersikap agresif walaupun kepada suaminya sendiri.
10. Jika ada persoalan, segera tanyakan dengan suami, jangan simpan masalah di hati. Apalagi membocorkan rahsia diluar rumah.
11. Jika ingin keluar, minta izin atau atas pengetahuan suami.
12. Jangan menjadi isteri yang boros dalam belanja. 

No comments:

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)