Tuesday, August 30, 2011

Maafkan Aku



Tak sempat nak updated blog beberapa hari nie..sebenarya banyak cerita ..tapi seminggu nie sibuk dengan persiapan raya.

4 hari nie pulak berulang alik dari rumah mentua ke rumah ibunda  untuk menyiapkan persiapan raya. Setel uma mentua..lari kerumah ibunda..tangan, kaki dan badan nie rasa sakit dan lemah tak beramya..tapi selagi tak raya..selagi tu macam-macam benda yang aku nak buat. Penat tapi berpuas hati..rayakan setahun sekali.

Siap berkemas rumah ibunda tengahari tadi terus balik ke rumah mentua pulak nak tolong masak. Siap dah persiapan raya kami akhirnya.

Dikesempatan ini aku dan keluarga ingin mengucapkan selamat menyambut hari kemerdekaan dan selamat hari raya mohon maaf zahir dan batin.

Bergembiralah disamping keluarga dan sanak saudara~~


p/s : updated pasal baju raya pertama kami. Nasib nyonya tua tu sempat siapkan ahad yang lepas. Kalo tak uuuwaaaa keciwa aku.

No comments:

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)