Thursday, July 14, 2011

Tidak Akan Berputus Asa

Aku rimas!!!!orang mengajukan persoalan tentang anak..
Kami menginginkannya dan terlalu teringin sangat2!!!!


Ya Allah hanya engkau saja yang tahu hati dan perasaan ini..
hati menangis tak ada saper yang tahu~
Sejak kawin sehinggalah ke hari ini aku dan suami akan terus menanti dan berharap..apa yang kami lakukan hanya berusaha dan berdoa..mungkin usaha dan doa kami belum cukup untuk dimakbulkan olehNYA..kami redha itulah perjalanan manusia yang harus kami tempuhi.

Hari ini pergi klinik lagi sakit seperti bulan2 yang lain..sakitnya tak terkata kali ini, sehingga doktor terpaksa memberikan injection untuk meredakan sakit..Aku redha YaAllah. Biarpun setiap hari aku berharap dan kami akan terus berharap dan selagi itu juga kami tidak akan berputus asa~

Allah telah merancang dan menentukan yang terbaik buat hambanya. 





6 comments:

aTy _faRed~ said...

sabar yer dear... betul tu..yang penting jangan putus asa.... dan banyak2 kan doa serta sedekah..insyaallah..:)[same2 kite usaha]

nurarinab said...

Sabar ok..jangan tensi bila org brtanya, tu tnda org lain msh ambil brt pd kite. slalu lah brfikiran positif ok. Insyallah one day Allah akan berikan yang terbaek utk awk. tk cr dear!

diana said...

aty-terima kasih, insyaAllah

diana said...

nurarina-diana akan cuba berfikiran positif terima kasih

*Mawar Nafastari* said...

yana, jgn risau.. mama saya pun lmbat dapat anak.. 3 tahun lepas kwin baru dpt abg saya..

inshaAllah, ada la rezeki tu nanti.. cepat atau lmbt je..teruskan berdoa ye.. :)

diana said...

baya terima kasih..doakan yang baik2 untuk kami

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)