Thursday, July 28, 2011

Siapa Sudi Ambil Tempahan Baju Raya Kami


Suka sangat last minit nielah akibatnya..minggu lepas dah beli baju raya sama warna dengan en suami. Bukan senang ambil masa 2 jam setengah tau nak cari..bukan masalah material tapi masalah warna pulak. Aku suka en suami tak suka, en suami suka aku pulak tak suka. Akhirnya abg pilihlah manja ikut jer. Cantik mata abg cantiklah dimata manja. Kan senang kalo awal2 aku cakap mcm nie tadi tak adalah sampai 2 jam melorat kat situ sampai budak2 Astana Moda perhatikan jer gelagat kami suami isteri hikhik~~




Hari nie pergilah tanya kedai menjahit dengan hampanya mereka dah tak nak terima tempahan. Ialah lagi sebulankan nak raya. Mencuba nasib tanya kawan satu office jawapan yang sama dah terlalu lewat, tempahan dah banyak sangat!! Macam mana nie sian kami~~

Nak jahit sendiri tak pandai pulak..belum belajar, jahit silang pangkah bolehlah. Tolong kawan2 sapa-sapa yang sudi nak terima baju raya kami..tak banyak sepasang untuk aku baju kurung pahang dan sepasang baju melayu untuk en suami.


Gambar nie tak ada kena mengena pun saja nak letak hehe cute pulak budak2 nie. "Tolong- menolong amalan mulia"

No comments:

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)