Wednesday, July 13, 2011

Hadiah Besday Paling Istimewa

Terima kasih kepada semua kawan2 facebook atas ucapan dan doa sempena ulang tahun kelahiran aku yang ke-26. errrrr dah meningkat usia dan semakin tua aku..
Tak pernah dapat wish yang begitu ramai dari kawan2..Terima kasih sekali lagi semoga doa kawan2 semua akan dimakbulkan oleh NYA..InsyaAllah~~

Tak sempat pun nak sambut apa2..lagipun aku dah start puasa semalam..berbuka puasa dirumah jer. En Suami tetap ada suprise untuk aku..balik jer dari office, tengok2 ada present atas meja solek. Lepas berbuka puasa terus aku bukak~~


Bukan en suami yang balut..aku tahu..aku kenal suami..amat mustahil rasanya..hikhik


Aku terdiam dan termenung sekejap..Ape benda alah nie (tanya pada diri sendiri)..padahal bukan aku tak tahu "Jam Pasir". Aku tengok balik dalam kotak dan surat khabar mana tahu ada cincin tercicir ker.. ermmm tak ada!!!! en suami hadiahkan jam pasir ni untuk aku..
7 tahun bercinta dan 1 tahun usia perkahwinan kami..tak pernah suami hadiahkan benda yang pelik2 mcm nie untuk aku~~Aku rasa pelik sangat2!!!!

Aku terkedu..en suami ada masalah kewangan ker?? yang aku tak tahu..yang selama ini aku hanya tahu meminta dan ada..ataupun baru jer sambut anniversary kami minggu lepas~~

En Suami masuk dan tengok aku tengah belek2 benda alah ni..sambil melemparkan senyuman yang bisa buat jiwa aku bergoyang..manja suka tak hadiah tu..suka sambil aku melelehkan air mata..kenapa manja nagis nie manja tak suka ke..bukan x suka..manja rasa mcm abg ada masalah yang abg tak cita pada manja~~
Suami peluk dan cium dahi aku..cuba manja tengok betul2 jam pasir nie..ada sentimental value dan cuba faham maksud yang tersirat..

Bukan abg x nak beli benda lain untuk manja..baju, kasut, minyak wangi, beg, semua abg dah pernah bagi.. jadi abg pilih lain dari yg lain cikit supaya manja akan ingat benda pelik yang abg pernah hadiahkan untuk manja sebagai kenangan nanti..jangan pk yang bukan2 k. Barulah tenang cikit jiwa aku..tapi masih lagi tertanya2.

Sebenarnya ucapan abg dah cukup bermakna buat manja sayang~~



5 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

hadiah tu maksud yer pasal masa.. mungkin die menghargai masa bersama dgn ko.. (aku rasa la)...

Anonymous said...

hadiah tu maksud yer pasal masa.. mungkin die menghargai masa bersama dgn ko.. (aku rasa la)...

adiba ramli said...

best nya en.suami :D

ainaa said...

sweett :)

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)