Monday, July 18, 2011

Besday Gurl Menangis Terharu

Selamat Malam ..3 hari aku tak sempat nak updet blog almaklumlah balik kampung aku kat Nyalas line berukband celakakcom pulak tahap edge..buat sakit hati jer..sebab tu la pilihan hatiku tetap pada streamyx.
3 hari balik uma mak aku..kalo ikut turn patut minggu lepas..tapi banyak nau program en suami x sempat nak balik. Pada hal satu negeri tu, pun kena ikut turn hikhikhik~~

Semalam Ahad sebelum balik sempat aku selebret besday anak buah aku..padahal besday die hari rabu ni 20.7.2011..tapi saja kami sambut awal sebab minggu depan takut tak dan..family jer..tu pun tak semua ada sebab abg dan kakak aku tak balik..huiii kalo balik riuh rendah uma mak aku seronok~~

Jom layan gambar besday gurl yang terharu sangat2  sampai tak boleh nak tiup lilin hehhee~~


Wahhh tengok komain lagi sambil cekak2 pinggang sebelum majlis..memang suka bergambar anak buah kesayangan aku nie..siap suruh aku ambik gambar die kat pasu bunga mak aku. Aku layankan~~


Kek Tiramisu aku yang pilih..sebab orang tua yang nak makankan..budak2 bukan nak makan sangat pun
Selamat hari lahir Wani yang ke 3 tahun..makcik dan pakcik (aku dan suami aku ler tu) ucapkan semoga cepat tumbuh rambut..dah 3 tahun rambut tak lebat2 lagi ngehngeh~~


Korang tengok la..tadi punya happy ..bila nak suruh tiup lilin meronta2 tak nak..melalak2 sampai kakak dan mak aku kena pegang dan pujuk ..tak jalan..rosak majlis~~


Ni jer ahli majlis yang ada termasuk aku..siap kena panggil bos besar pulak pujuk (abah aku la).. pun tak nak pandang..last2 aku ambik jer la gambar walaupun dia tak pandang kamera. Memang haru biru la sekejap sebab dia tak nak potong kek..Last2 tahu sapa yang potong kek tu


Last2  si comel adik besday gurl yang tiup dan potong kek..dah macam besday si comel pulak hehhe..memang kelakar betul besday gurl melalak sampai abis majlis.


Dah berhenti menangis ..masa untuk buka hadiah pulak tu pun muka masam lagi..bukak hadiah dari pakcik dan makcik dulu..sebab paling besar memilih lak tu.


Nenek dan Atok bagi kumbang  berbunyi tu, main la yer sayang sampai abis bateri. Tin Tong Music plak ayah besday gurl bagi..beg comel dari makcik untuk besday gurl nak sekolahkan tahun depan . Itulah kisahnya besday gurl melalak sambut besday yang ke 3 tahun mungkin terharu agaknya hikhik~~



No comments:

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)