Tuesday, June 14, 2011

Perempuan Kuat Merajuk

Sejak akhir2 nie kuat sangat aku merajuk..tak boleh la salah sikit mesti nak tarik muncung sampai boleh sangkut sudu. Perubahan hormon agaknya~~hormon pulak disalahkan~~
 Tapi setiap kali merajuk en suami dengan rendah dirinya akan memujuk.  Padahal benda-benda kecik jer..x masuk diakal langsung aku nie~~sedar plak tu~~

Bila merajuk mcm biasalah aku akan boikot untuk makan..kenapalah perangai aku nie tak boleh ubah sejak dari sekolah rendah lagi.
 Dah mcm satu tabiat plak kalo merajuk x nak makan~~ kalo budak2 kecik perangai mcm nie masuk akal jugaklahkan. Nie dah tua bangka pun buat perangai lagi.

Sedih bila en suami bawak masuk nasi dalam bilik dan suapkan makan..sampai begitu sekali en suami melayan aku. 
Tapi naperlah ego aku nie keras mcm batu..
memang dasar perempuan kuat merajuk (bukan korang tapi aku).

No comments:

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik,sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan” (Surah Ali-Imran Ayat 38)

''Wahai Tuhan Kami, jangan kau biarkan daku seorang diri dengan tidak meninggalkan zuriat dan kaulah jua sebaik-baik mewarisi. "
(Surah Al-Anbiya Ayat 89)

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami insan bagi orang-orang yang bertakwa.” (Surah Al-Furqan Ayat 74)

"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."
(Surah Maryam ayat 4-5)